Kollegiepiger samles om Guds kærlighed

”Jeg ønsker virkelig at hjælpe pigerne til at se deres uendelige værdi og identitet i Jesus Kristus.”

Det siger volontør Daniella Baggersgaard som baggrund for, at hun i januar startede en bibelstudiegruppe på kollegiet i Siem Reap.

Hun oplever, at mange unge cambodjanske piger ønsker at være lyse i huden ligesom udlændinge. Men fordi hendes mor er født og opvokset i Tanzania, har hun selv samme mørke hudfarve som dem, og derfor har det en særlig vægt, når hun fortæller dem, at de er, sådan som Gud har skabt dem til være.

LMBU-ledere fik inspiration i USA

”Der er ingen tvivl om, at det var værd at rejse efter.”

Det siger Ivan Jakobsen, der er landsleder i Luthersk Missions Børn og Unge (LMBU)

Sammen med to konsulenter og Olai Birch fra bestyrelsen deltog han fra den 2.-5. april i en konference i Orlando i USA om at give evangeliet videre til børn og unge og om, hvordan hjem og menigheder kan hjælpe hinanden i den opgave. 

”Det var langt at rejse for kort tid, men vi fik virkelig meget god inspiration med hjem,” fortæller han.

Tro & Mission 05/2024: Frihed

LM's magasin med inspiration, nærvær og holdning. I dette nummer blandt andet:

. Gud kaldte iværksætter til handling
- Relationer er vejen til tro for tyrkere
- Samuel bruger bibel-app som træningsmakker
- Vi ser frem til landsmødet med store forventninger
- Nyt studiehæfte vil primært give mere smag for Gud
- Inddrager elevers erfaringer i undervisningen
 

Præst i Tarm Frimenighed

Tarm Frimenighed er en aktiv og levende kirke med 60-80 deltagere til gudstjenesterne, som holder i velegnede lejede lokaler. Vi har ca. 3 gudstjenester om måneden.

Tarm

I vores kirke er der plads til forskellighed og højt til loftet. Menigheden består af en del nykristne, mens andre er vokset op med kristentroen fra barnsben. Sammen er vi optaget af at være en menighed i mission.

Vi forestiller os:

Under halvmånen

Sander Hansen har skrevet en læseværdig bog med vidnesbyrd fra kristne, der lever i områder med en muslimsk majoritet, eller fra dem, der arbejder med at hjælpe disse kristne.

Sander tager læserne med til Zanzibar, Det Hellige Land og Tyrkiet samt indirekte til Iran gennem mødet med organisationen Elam, der arbejder for at tjene og styrke kristne dér.

Bogen har både positive beretninger om, hvordan mennesker møder evangeliet, der hvor islam står stærkt, og om de meget vanskelige vilkår og den forfølgelse, som kristne lever under disse steder.

Missionsevent med fokus på to nye bøger

Omkring 200 LM’ere deltog i Københavnsafdelingens årlige Missionsevent i Nordvestkirken den 7. april.

Om formiddagen var der gudstjeneste med bøn, lovsang og prædiken, og efter frokost fortsatte eventen med workshops, som dog ikke alle valgte at deltage i.

For børnene var der børnekirke under formiddagens prædiken og også en workshop om eftermiddagen.