Personligt
foto: Hanne Sode-Larsen

Jesus-sult fører til øget bibellæsning

26/10/2015 / Kaja Lauterbach kl@dlm.dk

Hanne Sode-Larsen mødte Jesus igen og får mere og mere lyst til at læse om ham

Hanne Sode-Larsen har fået lyst til at vide mere om Jesus og at være mere sammen med ham. Hun siger, at hun er blevet Jesussulten.

Det betyder, at hun er begyndt at arbejde meget mere med sin bibel.

Frustrerede følelser

Det hele begyndte i april måned, da hun sammen med fem andre fra Hillerød Frimenighed deltog i en Gospel Coalition Konference i Orlando i april.

”Jeg følte mig ensom i mængden og var frustreret over, at der ikke var tid til og mulighed for at snakke om det, jeg havde hørt, med nogen, der har samme sprog som mig. Jeg var også frustreret over at have det sådan.”

Hanne Sode-Larsen tror, at Helligånden begyndte noget i hende ved de mange møder i Orlando. Hun fik malet Jesus og hans uendelige og betingelsesløse kærlighed for øje.

”Da jeg kom hjem, satte jeg mig ned, læste notater og de lange bibeltekster, som var blevet prædiket over. Og så kom Jesussulten og himmellængslen. Jeg fik større og større lyst til at læse mere, end jeg havde gjort før,” forklarer hun.

Vil gerne undersøge tingene

I en del år har hun haft svært ved at sætte tid af til at holde andagt. Nu er det vigtigt for hende at prioritere, så der er tid til både bibellæsning og de mange gøremål.

”Jeg søger svar alle mulige steder: prædikener på internettet, bibelhistoriske romaner, andagtsbøger, hjemmesiden El Camino og samtaler,” siger hun.

En del af 50-årige Hanne Sode-Larsens nye bibelsult er, at bønnen om, at Gud vil åbne Ordet for hende, er kommet til at fylde mere.

Kan ikke holde mund

Hanne Sode-Larsens Jesussult og Himmellængsel har også fået indflydelse på hendes dagligliv.

”Jeg ønsker at leve mit liv sammen med Jesus i dagligdagen og efter hans ønske. Jeg er ikke kun kristen om søndagen, når jeg går i kirke,” forklarer hun.

”Jeg er så taknemmelig over, at Jesus er hos mig, og Helligånden gør, at jeg bare ikke kan holde mund med det. Jesus ønsker at være hos min næste på samme måde, som han er hos mig, og hvorfor skulle jeg dog være flov over at fortælle det?” spørger hun.

”Mennesker, der tror på Jesus, er det eneste, vi kan få med herfra. Derfor er det så vigtigt at fortælle mennesker om Jesus.”

 

Redigeret uddrag af artikel trykt i Tro & Mission nr 14/2015

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Hvis man vil et spadestik dybere end på biblehub.com, så er E-sword et oplagt program. Det er meget populært o…