Bed nådegaverne frem

24/07/2019

LM har fire kerneværdier, som vi ønsker skal kendetegne LM.

Den 4. kerneværdi hedder ”Nådegaver i funktion”, og netop nu oplever vi et konkret behov for at synliggøre specielt to nådegaver, som kan frembære det enkle vidnesbyrd om Jesus. Det er nådegaverne til at være profet og evangelist.

Vi er godt stillet med prædikanter i LM. Vi kan glæde os over, at vi har mange med nådegaven til at være lærere og hyrder. Vi har væsentlig færre folk med profet- og evangelistnådegaven. Måske har vi flere, end vi ved af, men de i så tilfælde ikke så synlige ved vores møder og gudstjenester, som vi ønsker det.

Gud har givet os forskellige nådegaver og endda opfordret os til at stræbe efter dem. Han tilskynder os til at bede nådegaverne frem, for nådegaverne er ikke et tag-selv-bord, hvor der er frit valg. Gud bestemmer suverænt, hvem han giver sine gaver til. Vores opgave består i at være åben over for Gud. Det sker i bøn til Gud om udrustning.

Nådegaverne i funktion skal hjælpe os til at blive ved med at være en levende missionsforening. Det er ikke en selvfølge.

Bed om, at vi må få flere nådegaver i funktion, især evangelist- og profetgaven. Tak for dem, som i dag står som hyrder og lærere. Bed også gerne for flere medvandrere.

Husk også at bede for 5 nye missionærenheder i 2019, som vi kan sende til international mission. International og national mission hænger uløseligt sammen – i begge tilfælde er vi afhængige af Guds Hellige Ånd og hans livgivende skabelse.

Tilføj kommentar