Deler studieliv i et trygt fællesskab i Nuuk

KFS-ere i Nuuk 2024
De unge i KFS-arbejdet i Grønland bruger tid på at lære hinanden at kende, fortæller konsulent Kristina Kreutzmann (nr. 2 fra højre). Privatfoto.

KFS-konsulent i Grønland, Kristina Kreutzmann, glæder sig over, at det er lykkedes igen at samle en lille flok studerende i Nuuk en gang om ugen, hvor de hører om Gud og lærer hinanden at kende

25/10/2024 / Karin Borup Ravnborg; kbr@dlm.dk

Efter en periode, hvor det kristne studenterarbejde i Grønland har stået lidt på standby, er man startet igen med at holde KFS-møder for studerende i Nuuk.

Det fortæller KFS-konsulent Kristina Kreutzmann, der selv er grønlænder og har grønlandsk som modersmål.

Hun blev ansat i foråret af KFS otte timer om ugen med særligt fokus på gymnasieelever og de studerende på Universitetet i Nuuk.

Det evige liv fra Gud kan starte allerede i dag

"Den første KFS-aften her i efteråret hørte vi, at når vi har Jesus som herre, har vi fået evigt liv. Men vi behøver ikke vente til livet på den nye jord for at få alt det gode, Gud giver - det kan starte allerede i dag."

Efter undervisningen talte den lille flok studerende om, hvad det betød i deres liv, fortæller konsulenten.

"Det blev en påmindelse til os om, at vores fokus skal være på vores vandring med Gud, og at vores fundament kan blive testet udefra, men at Jesus altid er klar til at gribe os.

Vigtigt at lære hinanden at kende og byde nye velkommen

Andre gange er det mere de sociale aktiviteter, der er på programmet i den lille KFS-gruppe i nord.

"En anden aften blev der inviteret til rensdyr med flødekartofler og salat og god tid til bare at være sammen," fortæller Kristina Kreutzmann.

Derefter var der quiz med en blanding af bibelske spørgsmål og almen viden. Det syntes de unge var meget sjovt.

"Det skulle være en aften uden det store program, hvor vi bare inviterede til samvær med jævnaldrende. Det første og vigtigste i et fællesskab er at lære hinanden at kende og at hilse nye folk i flokken velkommen."

Jeg kunne stille spørgsmål, som jeg ikke kunne andre steder

Kristina, der kommer fra Vestgrønland, har selv kommet som studerende i KFS i Nuuk og nydt godt af fællesskabet der.

"For mig har KFS været et sted, hvor jeg kunne være mig selv og dele mit studieliv i et trygt fællesskab. Jeg kunne stille spørgsmål, som jeg måske ikke havde mulighed for andre steder og få mere viden om Bibelen og Jesus."

Derfor brænder hun for, at andre unge også skal have den samme mulighed for at mødes.

"Mit håb og min bøn er, at vi i fremtiden vil finde glæden og modet til at dele den gode nyhed om det evige liv til vores omgangskreds og til vores dejlige by."

---

LM støtter det kristne studenterarbejde i Grønland.

> Læs mere om arbejdet her.

Tilføj kommentar
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.