Jeppe skal stå for Norea-radioandagter

Foto: Jeppe KW
Jeppe Kjøller Westh vil gerne vil arbejde på at få unge mennesker ind i radiomission (privatfoto).

Københavns Nærradio er blevet overtaget af Norea Mediemission. Som nyansat programkoordinator i en deltidsstilling skal Jeppe Kjøller Westh sørge for, at andagtsserien Notabene kan køre videre

04/11/2022 / Kaja Lauterbach kl@dlm.dk

”Jeg vil gerne være med til at bringe evangeliet til mennesker, og jeg synes, radiomission – og mediemission generelt – er spændende.”

Det siger Jeppe Kjøller Westh fra Amager, der er nyansat koordinator i Norea Mediemission i København.

Den 1. juli overtog Norea Københavns Nærradio, og Jeppes opgave er at videreføre en del af produktionen af KNR’s programmer via Noreas webradio.

Frivillige fra hele landet laver andagter

Jeppes umiddelbare opgave er at finde og engagere frivillige til produktion af andagtsserien Notabene. Den har kørt i en årrække på Københavns Nærradio, og Norea ønsker at køre den videre.

Udsendelserne er på et kvarter og består af sange og en andagt. Hver person skal lave seks andagter og et portræt af sig selv på ialt seks-otte minutter. 

Andagtsholderne, der kommer fra hele landet og er både mænd og kvinder, er engageret i LM’s arbejde på mange forskellige måder, og de vælger selv bibeltekster og temaer.

Optagelserne sker enten hos Norea Mediemission i Haderslev, i studiet i LM’s missionshus på Kirkegårdsvej på Amager, eller man kan få tilsendt en hjemmeoptager.

Fedt, hvis målgruppen kan bredes ud til unge lyttere

30-årige Jeppe, der er uddannet elektriker, er fascineret af radiomissionen, selv om han kun har ganske lille erfaring med radioarbejde, nemlig fra et år som frivillig tekniker på LUMI Radio på Bornholm.

”Radiomissionen er, set med danske briller, måske ikke er den mest traditionelle måde at drive mission på, men jeg vil arbejde på at få unge mennesker ind i denne form for mission,” siger han.

”Notabenes målgruppe er 50+, men det vil være fedt med unge, der kan etablere nye programserier, så vi kan brede målgruppen ud og få flere unge lyttere.”
 

Tilføj kommentar
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.