Dum beslutning!?

01/12/2017

Ansvarlige for økonomi skal sikre at midlerne bruges bedst muligt. Det betyder ofte at udgifter og usikre investeringer skal begrænses.

Landsstyrelsen sendte mig tidligere på året til Cambodja. Det var en dum beslutning. Fremadrettet vil det blive sværere at sige nej til nye udgifter fra international mission. For det gør noget ved hjertet og beslutningsevnen at møde lokale kristne, missionærbørn, volontører og missionærer on location.

Hvis vandprojekter, løsning af studieboliger og engelsk-undervisning i byens forstæder kan skabe kontakt til kirken og, som det erfares i Cambodja, gør at mennesker kommer til tro på Jesus. Skal pengene så ikke bare samles ind?

Hvis unge piger og drenge kan hjælpes ud af prostitution i et land med en voksende sex-industri. Og de samtidigt hører evangeliet om den allervigtigste frisættelse. Skal pengene så ikke bare samles ind?

Hvis vi på landets eget sprog kan påvirke unge bibelskoleelever med god kristen undervisning og bøger. Og hvis vi kan vinde kristne blandt landets fremtidige beslutningstagere på studiestederne. Skal pengene så ikke bare samles ind?

Arbejdet i Cambodja er velsignet ved at Gud virker meget åbenlyst i landet lige nu. OG vi tror og erfarer, at Gud er den samme i tid og evighed – og fra land til land. Derfor var det en dum beslutning, at lade den resurseansvarlige i LM se det arbejde vi gør internationalt, hvis formålet med stillingen er at begrænse udgifter til f.eks. usikre missionsprojekter.

Nu er der en anden vej uden at det går på kompromis med princippet om økonomisk ansvarlighed. Vi samler mest muligt ind til de nødvendige udgifter. Sådan bruger man også midlerne bedst muligt. Her kan vi alle være med små og store bidrag. Den fattige enke tog udfordringen op og gav et par småmønter. Faktisk gav hun alt. Dum beslutning?! Jesus roste hende for hendes valg.

Tilføj kommentar

Kommentarer