I år er julen de søgendes fest
Højtidskampagnen "Han lever" sætter igen fokus på at give kristendommens håb videre til danskerne.
”Han lever”-kampagnen liver op igen til jul.
Tilbage i foråret satte landets missionsbevægelser gennem kampagnen fokus på at sprede evangeliet om Jesus til danskerne i forbindelse med påsken.
Det samme vil man nu gøre op mod jul. Sekretariatsleder i LM og medlem af ”Han lever”-udvalget, Miriam Myhre, håber, at julen i år må blive til et afgørende møde med julens hovedperson, Jesus.
”Og så håber jeg også, at vi som kristne også må opleve, at Jesus lever og virker i dag, så vi får frimodighed til at række ud,” siger hun.
Evangelisationskampagnen er et samarbejde mellem LM, IM, KFS, Dansk Bibel-Institut, ELM, ELN og Menighedsfakultetet, som har nedsat en arbejdsgruppe, som skal gøre det nemmere at dele og formidle det kristne budskab i Danmark.
Ligesom i påsken vil kampagnen bliver udbredt på sociale medier gennem videoer med danskeres troshistorier, og man vil også kunne bestille jule-postkort, som man kan uddele i sit nabolag eller blandt venner og familie.
Helt nyt "Han lever"-kursus
Som noget nyt tilbyder man også et særligt kursusforløb med fire forskellige samlinger, som hver især forholder sig til forskellige aspekter af troen på Jesus.
Ud fra videooplæg er kursus-samlingerne anlagt til at skabe plads til dialog og spørgsmål.
Gymnasielærer på det kristne gymnasium i Ringkøbing Kristoffer Dahl fortæller ved kursets første samling om skabelsen og forholdet mellem videnskab og tro.
Sekretariatsleder i LM, Miriam Myhre, fortæller i anden samling om håb og KFS-konsulent Kristina Eskildsen om fællesskab i den tredje.
Til sidst fortæller rektor på Dansk Bibel-Institut, Henrik Nymann Eriksen, om Bibelen og dens relevans i dag.
”Kursets sessions er hver især en invitation til at se, hvem Jesus er,” forklarer Miriam Myhre. ”De kan sagtens benyttes i det nye år på den anden side af en travl julemåned.”
Vigtig med lokalt engagement
For at kampagnen kan lykkes, er det vigtigt, at lokale menigheder og fællesskaber tager tiltagene til sig og tænker de planlagte julearrangementer i menigheden som åbne begivenheder for søgende mennesker.
”Julen er en højtid, alle kender til, men mange danskere kender ikke den dybeste glæde, der findes i julens budskab,” siger Miriam Myhre.
Du kan blive klogere på kampagnen og finde materialer og inspiration på hanlever.dk
