Personligt
Foto: Filip Thorlund Eriksen

At leve for Jesus er et privilegium

10/06/2016 / Ole Solgaard os@dlm.dk

Evangeliet om Jesus er for godt til ikke at blive delt med andre, mener Filip T. Eriksen

Filip Thorlund Eriksen oplever det som et så stort privilegium at tro på Jesus, at andre også må høre om det.

”Det er meningsfuldt at bygge på en klippe uden for mig selv. Jesus er den klippe, der holder, selvom jeg mister alt. Den holder også i døden. Jeg har virkelig et levende håb i ham,” fortæller den 22-årige LMU’er fra Aarhus.

”Især i vores relativistiske tid er det godt at kende Sandheden, Jesus. Jeg kender en sandhed, som man både kan leve og dø på – og som er værd at leve for. Det giver mig frimodighed i mødet med andres livssyn. Og det er fedt at kunne give budskabet videre,” siger han.

Filip elsker at møde andre mennesker

Filip Thorlund Eriksen, der er gift med Hanne, er hovedmanden bag hjemmesiden jesusbloggen.dk, der har en evangeliserende profil. Til daglig går han på pædagogseminariet. Derudover har han et deltidsjob med kontorarbejde for OAC Danmark - Friluftsmissionen. Han tager også ud som fritidsevangelist for dem. 

Filip Eriksen lægger ikke skjul på, at han er en udadvendt type, der har let ved at falde i snak med andre. Han elsker at møde mennesker i øjenhøjde, både bistandsklienten og direktøren. Han synes, det er spændende at være sammen med ikke-kristne og blive udfordret på sin tro. Derfor prioriterer han også at bruge tid sammen med sine studiekammerater.

Han er klar over, at ikke alle kristne er ”råbe op”-typer og understreger, at der er brug for alle slags kristne mennesker, og at Gud kalder til forskellige tjenester.

Prioriterer bibellæsning, så han kan have noget at fortælle andre

For Filip Eriksen er evangeliet for godt til ikke at blive delt med andre. Men han oplever også, at der er en sammenhæng mellem, hvad han er optaget af, og hvad han giver videre. 

”Hvis jeg ikke prioriterer tid med Gud – bibellæsning, bøn, lovsang – har jeg ikke noget at give videre af. Man kan måske køre en tid på autopilot, men så forsvinder branden. Man bliver fyldt af Helligånden, når man læser i Guds ord,” siger han.

Beder for syge - men det er Gud, der helbreder

Jesu opfordring til at bede for syge forsøger Filip Eriksen også at tage op. For nylig stødte han på en blind mand og bad på stedet om, at han måtte få sit syn igen. Der skete dog ikke umiddelbart en helbredelse.

”Da følte jeg, at jeg stod som taberen. Det kan frustrere mig, at Jesus ikke altid helbreder. Men det viser, at Gud ikke er en magisk Gud,” konstaterer han.

”Situationen gav mig anledning til at fortælle mere om Jesus og forklare, at Gud ikke altid besvarer bøn på den måde, vi håber. Jeg kunne fortælle, at en dag skal alt blive godt for den, der tror på Jesus. Gud ved, hvad der er bedst. Han træffer valg, som vi ikke altid forstår.”

Filip Eriksen erfarer, at Gud leder ham ad veje, som han ikke selv har tænkt på. Af og til bliver han presset ud af komfortzonen, men er grundlæggende tryg ved at leve med og for Jesus i hverdagen.

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Anders Landkildehus, Lars Malmgaard Jensen, Kristoffer H. Enevoldsen, Chris Lindeskov Rasmussen
At bevæge sig i ukendt land kræver som regel god navigation i form af kort, GPS eller i bedste fald en lokalke…