Personligt
foto: Mads Eriksen

Venskab og efterskoleophold hjalp troen på vej

20/03/2015 / Ole Solgaard os@dlm.dk

Familien Eriksen – en klassisk kernefamilie med to jobs, to børn, en villa og kirkegang juleaften - er ikke vokset op med nogen som helst relation til missionshuset i Skærbæk

”Jeg har helt fra starten befundet mig godt i det kristne miljø. Der var nogle rare og imødekommende mennesker, og det var tydeligt, at de ville mig det bedste,” er hans erfaring.

Det er Mads Eriksens erfaring i løbet af de seneste år, hvor troen på Jesus og fællesskabet i Luthersk Mission er blevet en integreret del af hverdagen for ham og hans familie.

Klassekammerat hev ham med til kristne arrangementer

I folkeskolen fik Mads en god ven, klassekammeraten Kristoffer, som han var sammen med i tykt og tyndt. Dermed kom Mads også med i den kristne børneklub og senere juniorklub. De to kammerater fulgtes også ad på Løgumkloster Efterskole.

”Jeg spekulerede på det, jeg havde hørt, og jeg undersøgte, hvad der var værd at tro på. I løbet af efterskoletiden blev jeg overbevist om, at Bibelen virkelig er sand, og at jeg havde brug for Jesus som frelser i mit liv. Det gik op for mig, at Gud har skabt verden, og han virkelig elsker mig,” fortæller Mads.

Forældre blev venner, og de kristne var imødekommende

Sideløbende med den proces begyndte hans forældre, der også havde fået en god relation til Kristoffers familie, at komme til møder i missionshuset i Skærbæk. De begyndte at læse i Bibelen derhjemme.  Både de og Mads’ søster er nu alle kommet til tro på Jesus.

”Gennem Jesus har jeg fået et håb for livet. Gud er konstant, og ham kan jeg altid kan stole på. Jeg ved, at han altid vil det, der er ubetinget godt for mig. Derfor ønsker jeg også, at Jesus skal være med i alt i min hverdag,” siger Mads.

Uddrag af artikel trykt i Tro & Mission nr. 6/2015

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Carl Fr. Wisløff
I forordet til dette hæfte står der, at det primært henvender sig til medarbejdere i børnearbejdet og til foræ…