Rico Tice
”Nederlag er at få succes med ting, som er ligegyldige,” lyder et citat i bogen Trofaste ledere, som forfatter…
Andagt
Henrik Borch Jacobsen: missionær i Cambodja

"Alt, hvad der tidligere er skrevet, er jo skrevet, for at vi skal lære af det, så vi med udholdenhed og den trøst, som Skrifterne giver os ..." Rom 15,4.

At skelne mellem lov og evangelium betyder, at man ser Guds dom i loven, og Guds frikendelse til evig tid i evangeliet. Luther siger, at det er en nem ting at forstå og sige med ord. Men når det kommer til erfaringen, er det straks en anden ting.

Dette vers fra Romerbrevet (Rom 15,4) peger ind i det, som er enhver kristens kamp og livserfaring, nemlig at skrifterne giver trøst.

En anfægtet sjæl, en person i krise eller et menneske, som har mistet det, han eller hun troede allermest på, kan finde trøst i Skriften. For dér findes det, som ikke forgår.

 
Evangeliet sætter fri

Evangeliet sætter dig fri, og du skal ikke kendes skyldig for noget som helst, der plager dig i din samvittighed. Gud har taget det på sig, da han ofrede sig selv og gav sig hen for os (Hebr 10,12).

Derfor må du altid søge hen til Jesus og friheden i evangeliet, når din samvittighed fortæller dig, at du ikke lever op til det, du skal for Gud. Gør det - ikke bare som en tanke bag skrivebordet eller en fin idé.

Flygt hen til Jesus i din kamp og synd her i livet. Han frikender dig!

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Susanne Holmgaard Hansen
52-årige Susanne Holmgaard Hansen blev uddannet jurist i 1998 og har arbejdet med politisk varetagelse lige siden. Først hos Kristeligt Folk…