Anmeldelse
Forside af bogen "Magtesløs styrke"

Magtesløs styrke

Mathias Secher Rom
LogosMedia 2019
64 sider - 49,95 kroner
Anders Philipps

Magtesløs Styrke er en bog, der skal læses langsomt, mens man efterprøver ordet hos sig selv. 

Den handler kort om, hvordan Bibelens ord om magtesløshed bliver virkelighed for den enkelte. Stærkt bundet op på Bibelens ord er det en bog, der tjener til at finde ro i magtesløshedens tilstand. Samtidig virker den som modgift mod åndelig uro i afmagt, vildfarelse i vores kultur, herlighedsteologi, dovenskab, og usund selvofring. 

Det er en bog for den, der oplever sig magtesløs, til at finde accept og velsignelse, men også for den, der ikke fysisk eller psykisk oplever sig magtesløs. For dem vil bogen give indblik i vores magtesløse grundtilstand og konkret vejledning i, hvad det vil sige at tage sit kors op. 

Jeg oplevede det selv som et godt servicetjek. 

Forfatteren tager læseren igennem, hvordan der i Bibelen bliver talt om magtesløshed. Men han efterlader ikke emnet der. Læseren skal ikke stå tilbage med en teoretisk forståelse. Det skal blive virkelighed for den enkelte gennem konkrete eksempler og vejledning. 

Bogen er ganske kortfattet. Det er på ingen måde en udtømmende teologisk afhandling over emnet. Det, mener jeg, er en genistreg. 

Jeg har svært ved at forestille mig, at en, der oplever fysisk eller psykisk magtesløshed, har overskud til at læse den slags. Magtesløs styrke tjener i stedet til en indførelse i magtesløshed efter Guds vilje. 

Til sidst. Forfatteren har lavet nogle sange, der passer til bogen. De kan høres på www.mathiasrom.dk, og noderne er gratis. Det er smart! Emnet er nemlig ikke blot noget, man skal læse og forstå. Det er noget, man skal reflektere over, udøve, og lovprise på baggrund af.

Bragt i Tro & Mission nummer 6/2019

 

Tilføj kommentar

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Bjarne Breum Mogensen
Gud vil, at alle mennesker skal frelses ved tro på Jesus. Og det er kun Helligånden, der kan skabe og bevare den tro. Det er 57-årige Bjarne…